In memoriam

Zondag, 24 januari 2021

Onze drijvende kracht Jan Gijsbrechts is niet meer. Zondag 17 januari is Jan na een kort ziekbed overleden. Jan is meer dan 45 jaar lid van onze visvereniging ‘t Louwke. Onze dank voor je inzet en samenwerking Jan, we zullen je missen. Het bestuur visvereniging ‘t Louwke.

Onze drijvende kracht Jan Gijsbrechts is niet meer. Zondag 17 januari is Jan na een kort ziekbed overleden. Jan is meer dan 45 jaar lid van onze visvereniging ‘t Louwke. Zijn liefde voor het vissen heeft hij altijd uitgedragen. Zowel langs de waterkant als achter de bestuurstafel. Een groot deel van zijn lidmaatschap was Jan lid van het bestuur. Hierbij heeft hij diverse functies bekleed, zoals: penningmeester en secretaris. Jan had altijd zijn spulletjes keurig voorbereid. Zowel tijdens het vissen als aan de voorbereiding van de jaarvergaderingen. De jaarverslagen en financiële stukken werden in nette gekopieerde pakketjes voor aanvang van de vergadering uitgedeeld aan de aanwezigen. En meestal hielt hij toch nog een aantal kopietjes over. Ondanks dat de aanwezigen altijd dezelfde waren. Zo ook op het beheer van de clubkas. Tot op de laatste cent klopte de balans.
Als er opgeschoond moest worden aan de visvijver dan was Jan van de partij. Dan zorgde hij voor de catering. Worstenbroodjes, koffie, thee en frisdrank. We kwamen dan niets te kort.
Jan was ook jarenlang begeleider voor de jeugd. Hij had er veel plezier in om de jeugd zijn viskunsten te laten zien. Zoals ook bij de jeugdwedstrijden als bij de federatie Dongestroom.
De verhuizing van ons eerste viswater achter het Motel van de Valk naar het Water aan de Waranda heeft Jan veel vrije avonden gekost. Jan kon dan ook altijd mooi zijn verhaal doen tijdens agenda punt “beheer water aan de Warande”. Hierbij werd elk jaar verteld hoe de relatie met de gemeente was en hoe het water moest worden beheerd. Zet er geen Karper op! Jan had immers de visstandsbeheer cursus bij Sportvisserij Nederland gevolgd. Echter de jeugd wilde die grote kapers graag vangen, dus er kwamen wel Karper op het viswater. De gewone witvisser die Jan ook was werd verdrongen door jeugdige Karper vissers met hun tentjes. De tijden veranderen. Zoals gezegd Jan was een echte witvisser. Met de vaste stok wist hij diverse wedstrijden te winnen. De laatste jaren liet zijn conditie het wel afweten waardoor hij niet meer aan de wedstrijden kon deelnemen. De inzet voor de vereniging bleef. De vaste drijvende kracht van onze visverenging is niet meer. Onze dank voor je inzet en samenwerking Jan, we zullen je missen.
Het bestuur visvereniging ‘t Louwke.